2016. május 31., kedd

Otthon születik 2. rész.

Ott tartottunk, hogy alakulnak a dolgok a kis lakásban.

Már van szekrényem, amibe a ruháimat tehetem, és van ágyam (kanapém) amin alhatok.
A következő "must have" bútordarab az étkezőasztal kellett, hogy legyen.
De ilyen pici lakásban mindig meg van kötve a kezem a méreteket illetően.
Szokásos böngészés közben találtam rá az Ikea kínálatában a tökéletes étkező asztalra.
Persze a kísértés ismét megjelent, anyukám felajánlotta, hogy nekem adja az otthonit (sima bárkinél előforduló kihajtható lapos), ami még fehér is, de ha már eddig bejöttek a megérzéseim, ennél is hajthatatlan voltam, így a beköltözés után szinte egyből a svéd bútorbolt felé vettem az utamat, amikor is enyém lett ez a szépség:
A fehérségbe mindenképpen szeretnék egy kis vintage hangulatot csempészni, és azt hiszem ez tökéletes választásnak bizonyult. Fehér, 2 irányban bővíthető, ezáltal kis helyet foglal el, az elején a fiók nagyon hasznos az apró kincsek elrejtéséhez, és a faragott lába megadja pontosan azt a pluszt, amire annyira vágytam.
Már ki is próbáltam, reggelizéshez tökéletes az összezárt méret (59x78 cm), de egy két személyes ebédhez könnyen fel tudom nyitni az oldalsó szárnyat (nem kell tekergetni az asztalt!), nagy családos ebédhez pedig teljesen szétnyitva körbe tudjuk ülni.


A következő Ikeás bútordarabbal a barátom lepett meg a születésnapomra.
Mondanom se kell, hogy mennyire volt kitörő az örömöm, meg se álmodtam, hogy ennyire figyelmes lesz. Úgy gondolom, egy igazi csajos lakás nélkülözhetetlen bútordarabja a fésülködő asztal, és ez a darab tökéletesen illeszkedik a dizájnba. Külön öröm, hogy az alsó része úgymond egy rejtett fiókot rejt, ami három részre van belül tagolva, és viszonylag nagy pakoló területű. Így, a 3 fiókba el tudtam rejteni a sminkjeimet, hajbavalóimat, stb.


És az én lakáskámba mindez így néz ki (közben azt az előszoba falat eltávolítottam onnan):


A hozzá tartozó szék egy "vintage" darab, egy igazi tartozék a lakáshoz, ugyanis ez a szék már az előző előtti tulajdonos idején is itt volt, úgy hagyta rá az előzőre, és én megörököltem. Nagyon örültem neki, mert már az első alkalommal nagyon tetszett, és mikor választhattam, hogy itt marad vagy kidobásra kerül, egyből az előbbi mellett döntöttem. Kissé kopott volt, ezért fagittel kijavítottuk az egyenetlenségeket, és kapott két réteg fehér festéket is.
Most nagy erőkkel keresem a testvérkéit, ugyanis ilyen székeket szeretnék a fent említett asztal mellé a mostaniak helyett. Szuper lenne az összhang!
(Úgyhogy aki tud ugyan ilyen eladót, akkor legyen kedves sikítani!)

Még egy bútordarabot szeretnék bemutatni, méghozzá az előző posztomban megemlített sarok gardróbszekrényhez készültet, egy polcot.
Ez a darabot nem bútorboltban vásároltam, hanem külön ide csináltattam, saját terv alapján.
A szekrény ezen fala 55 cm széles, viszont az RS-ben csak 60 cm széles polcot lehetett kapni, ebben a magasságban. A Kikában ugyan volt 55 cm széles, de annak a magassága nem egyezett.
Szerencsére van egy ügyes kezű kollégám, aki vállalta a feladatot.
A koncepció alapja az volt, hogy hogy egy szabványos méretű gyűrűs dosszié, vagy irattartó papucs kényelmesen beleférjen, vagyis a mélységét 30 cm-re terveztem.
Szerettem volna, ha oldalról is rálátható minden polcra, ezért a szoba felé néző fala lekerekített szélű, és csak 10 cm-es, hogy a polcok biztosan álljanak, de mégse ad zárt hatást.
A felső polcokon könyvek kaptak helyet, majd natúr színű irattartó papucsok (Tesco), alul pedig csinos, horgolt "ruhájú" Jyskes kosárkák, melyekbe a lomokat rejtettem.



A kosárkák összhangba kerültek jobbra lévő varrós, fedeles kosárkával, amit még a barátnőmtől kaptam.
A jövőben a legalsó szinten lévő papírdoboz helyére is egy ilyen kosár kerül majd.

És ha már több képen is látszik, pár szót had ejtsek a szőnyegemről, ami már az albérletben is velem volt, és imádom. Az Ikeában vásároltam,  és "szent" szőnyegként van számon tartva, ugyanis nagyon vigyázok rá, TILOS cipővel rálépni, és még papuccsal is csak óvatosan :P . (Bocsi, ez a rigolyám....:) ) Nagyon szeretem, hogy kerek, hosszú szőrű, és törtfehér színe illik a bútorokhoz, különösen a kanapé párnáihoz.

Szerintem szuper lett a végeredmény, bár még nagyon messze állok az utolsó simításoktól, de erről döntsetek Ti. Mit gondoltok?

Aki szeretne frissen értesülni a posztokról, az kövessen facebookon, itt: https://www.facebook.com/swhenkelenke/?fref=ts

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése