2016. augusztus 11., csütörtök

Szék felújítás

Már előző posztjaimban kifejtettem, hogy a lakásban maradt egy nagyon szép, régi thonet szék. Amikor a lakást festettük, akkor egyúttal anyukám segédletével átfestettük ezt is, mert eléggé kopottas állapotban volt. Egyszerűen csak visszacsiszoltuk a festéket, és ugyan azzal a zománc festékkel, mint az ajtó kereteket (Trinát magasfényű) ezt is lekentük 2 rétegben. Mivel a szék ülőkéjének közepén egy kicsit már hibás volt a faanyag, anyukám nagyon szépen kijavította fagittel, és erre ment a festék.
A szék tényleg csodás lett, egyből tudtam, hogy a fésülködő asztal mellett lesz a helye.
Az ebédlő asztal mellett régi, otthonról hozott, kinyithatós rattan ülőkéjű székek voltak már az albérletben is. Oda tökéletesen meg is feleltek, viszont mivel itt minden bútort fehérre szeretnék tudtam, hogy menniük kell a kopott, lakkozott sárgásbarna székeknek. Először az Ikea kínálatában válogattam, és ezekre gondoltam. Aztán ahogy kezdtek a helyükre kerülni a dolgok, rájöttem, hogy a thonet székem valójában mennyire illik ide, és ha lenne még hozzá kettő, akkor hárman már majdnem egy "szettet" alkotnának. :)
El is kezdtem hasonló székek után kutatni a jófogáson, és különböző facebookos bútorárulós csoportban. Amúgy hihetetlen, milyen árakat tudnak elkérni ezekért az emberek. A berakásos/intarziás ülőkéjűekért akár 15000 Ft-ot, de a simákért is akár 8000-et. Mivel az Ikeás választásom 3500 Ft lett volna, kineveztem lélektani határnak, és ezt az árat céloztam meg. Az első testvér egész hamar meg is lett a Jófogáson, a másodikat kicsit később találtam meg egy facebook csoport segítségével. mindkettőt 3500 Ft-ért vettem meg.
Most már együtt volt a család, így néztek ki:

Középen az eredeti lakás tartozék
Közben kitaláltam, hogy én nem is magasfényűre, hanem inkább selyemfényűre vágyom, úgyhogy úgy döntöttem, az elsőt is átkenem mégegyszer.
Először mindegyiket szépen visszacsiszoltuk kézzel, csiszolópapírral (még1x köszi Brigi a segítséget! :) ) Az első vásárlásom egy kicsit rozoga lett, és szintén középen már kicsit megviselt volt az ülőke. Bevetettem a jó öreg fagittet, nézzétek el nekem, mivel még sose dolgoztam ilyesmivel, az eredmény nem lett tökéletes:

Festés előtt
Csiszolás és festés után
Nos, mivel még sosem csináltam ilyesmit, próbáltam segítséget kérni a Hobby Bútorfestők nevű facebook csoporttól, aminek tagjai teljesen összezavartak. Ugye eredetileg Trinát festéket használtam, majd az ottani ajánlás alapján megvettem az OBI 2 az 1-ben zománcfestéket.


Nekem egészen eddig fogalmam se volt, hogy létezik oldószeres, és vízzel oldódó festék is, de utóbbi az volt. Elsőre örültem neki, mert könnyen ki tudtam mosni utána az ecsetet. Viszont nem tudom, hogy emiatt, vagy az OBI minőség miatt, de baromira csíkozott (viszont a zöld széket is nagyon szépen befogta!). Úgyhogy gyorsan újra segítséget kértem a csoporttól, és azt tanácsolták, hogy vagy használjak festőhengert, vagy szivacsecsetet, viszont mindenki felhőkölt az OBI festék hallatán. Szóval a lényeg, hogy járt utat a járatlanért el ne hagyd, és ne hagy magad ennyi emberrel hülyére venni, maradhattam volna a bevált Trinátnál. (Volt aki egyenesen azt ajánlotta, hogy fessem át Trináttal.... értitek.... Trinát...OBI...Trinát.... hát hülye vagyok én?) A lényeg, hogy gondoltam, az utolsó réteghez szivacsecsetet használok majd. Másnap meg is vásároltam Hobbyboltban.

A 3 féle egyben ötszáz forint körül volt

Nem mondom, hogy nem csíkozott, de egy fokkal jobb volt, mint a sima ecset. Legközelebb majd kipróbálom a festőhengert is. Az eredménnyel első festésem révén elégedett vagyok, de nézzétek meg ti is:

Előtte - utána
Nem lett tökéletes, de úgy értékelem, hogy így értem el a rusztikus vintage hatást. ;)
Már a helyükre is kerültek. (Vagyis az igazsághoz hozzá tartozik, hogy az egyiknek mozog a lába, úgyhogy még B.-nél van, és javításra van.)




Mit gondoltok? Nekem nagyon tetszenek. Majd még egy szép kör alakú párnát varrok, vagy veszek hozzájuk hogy kényelmesebb legyen, és egy kicsit feldobja a fehérséget. :)

Annyira belejöttem a festésbe, hogy most azt tervezem, hogy valamikor átfestem az előszobabútort is. (Majd valamikor teszek ki róla képet, hogy most milyen!)
Facebookon itt tudjátok majd megnézni: https://www.facebook.com/swhenkelenke/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése