2016. július 1., péntek

Káresemény

Sajnos, ahogy lenni szokott (főleg nálam), a beköltözést követő 3 hétre rá beáztam annak rendje és módja szerint, nem kicsit.
Kétségbe voltam esve, és kb. aludni se tudtam azon az éjszakán, amikor észre vettem.
Ezt szeretném nektek most elmesélni, ugyanis nekem, mint első lakás tulajdonosnak, gőzöm se volt, hogy mit kell, és mit lehet ilyenkor tenni.

A történet röviden annyi, hogy biztos emlékeztek, de május második felében volt egy brutál eső Bp-n. Ez egy hétfő éjszaka volt, és amikor kedd reggel felébredtem még nem láttam semmit (pedig aggódtam, mert már a vészvillogóim akkor bekapcsoltak). Reggel nyugodtan mentem munkába, és B-vel megbeszéltük, hogy munka után találkozunk. Valami programunk volt, az a lényeg...
Szóval este 10 körül állok a bejárati ajtó előtt, nyitnék, és hallom, hogy a mellettem lévő lakás bejáratának túloldalán a lakók nagyon tanakodnak. Nem hallgatóztam, de mivel pont ott álltam, nem tudtam nem meghallani a szövegfoszlányokat, hogy "ez máskor is elő fog fordulni" és akkor "most mi tévők legyünk" stb. Egyből levágtam, hogy mi a szitu... beáztak.
Remegve fordítottam a kulcsot a zárban és egyből kezdtem a falat vizslatni. Nem kellett sokáig várnom, ugyanis EZT nem lehetett nem észrevenni....


Ez a gyönyörűség (azóta becenevet is kapott: Niagara), még néhány kisebb társa követte itt-ott.
Mivel este 10 volt, így nem fordulhattam senkihez segítségért, így idegesen feküdtem le aludni, és mondanom se kellett, hogy baromi korán keltem, hogy minél hamarabb elkezdhessem intézni az ügyeket.

Íme egy kis lista, hogy mit tudsz tenni ilyen esetben:

  • Mivel 3 hete költöztem be, így fennállt annak a lehetősége, hogy az eladó elhallgatta előlem a hibát, így egyből írtam neki, hogy tudott-e beázásról. Nem tudott, az ő 9 éve alatt ilyen nem történt (ezt a pechet..). Ezt megerősítette a szomszéd is, és a közös képviselő is, akiket erről szintén megkérdeztem. Nagyon fontos! Ugyanis ilyen esetben, ha bármilyen hibát eltitkol előled az eladó, jogosan követelhetsz tőle vissza pénzt. Van egy ismerősöm, aki szintén vizesedés miatt pereskedik, bár ott azt más okozta, de a lényeg, hogy az eladója eltitkolta a hibát a friss festéssel. Apropó... a friss festés mindig gyanús!
  • Egyből hívtam a közös képviselőt, hogy jelentsem a beázást, ugyanis a minden társasháznak kell, hogy legyen ilyen esetre biztosítása. Ha nincs, akkor a társasház kezelőjének a kasszából ki kell fizetnie a kárt! Viszont ez csak abban az esetben érvényes, ha valamiféle külső behatás által keletkezett a kár. Lásd nálam, esett az eső, szar a tető, beáztam.
  • Érdemes hívni a saját biztosítót is, hitelfelvétel esetén ugyanis kötelező volt kötni. A papírok aláírásakor ki is fizettem előre 3 hónapra a díjjat. Ha belső károm lenne, akkor ő fizetne, pl. ha eltörik a csapom, kiönt a kádam, és vizes lesz az aljzat.
Utóbbi kicsit érdekesebbre is sikerült, ugyanis a biztosítóban sose hallottak még rólam. Ami az előbbiek tudatában igen csak furcsa volt. Úgyhogy a központi bank hívása után (nem tudtak segíteni), kénytelen voltam felhívni a banki ügyintézőmet, hogy ugyan mondja már meg, hogy mi a fene van.
Menet közben összeraktam a képet, hogy én anno ezzel kapcsolatban semmilyen írásos visszaigazolást nem kaptam. Valószínűleg elmulasztotta (ezt is). Kérésemre e-mailben kaptam egy szkennelt lapot (alig olvashatót), ami igazolta, hogy valóban x időtől biztosított vagyok, és kifizettem az első összeget, de kötvényszámról nem szólt a fáma.
Munka után elmentem a papírral biztosítóhoz, gondoltam személyesen lenne hatékony az ügyintézés. Jól gondoltam, egy végtelenül kedves és segítőkész hölgyet fogtam ki.
Elmondta, hogy valóban nem vagyok benne a rendszerben, ami fura, viszont mindenképpen zaklassam a közös képviselőt, mert ez kívülről jövő kár, és valószínűleg az a biztosító fog fizetni. Ő ennek ellenére elindítja a kárbejelentésem, már csak annak okán is, hogy ugyan keressék már elő a papírjaimat!

Ezek után pont volt egy lakógyűlés, amire természetesen elmentem, mert erről is szó volt, majd mindkét biztosítótól kijöttek felmérni a kárt, de a házét választottam. (Csak egyet lehet.)
Érdemes egyébként a társasházét választani a sajátod helyett, ugyanis nálam például csak évente egyszer vehetem igénybe az összeget, és ha neadjisten' még egyszer történik valami, és már felhasználtam, akkor nincs hova fordulnom.

Végezetül megfoltozták felettem a tetőt, többet egyelőre nem áztam be. A foltjaim még megvannak, remélem ezen a hétvégén végleg megszabadulok Niagarától, és folytathatom az Otthon születik posztokat! :)

Aki továbbra is kíváncsi a kislakással kapcsolatos posztjaimra annak örömmel venném lájkját a facebook oldalamon itt: https://www.facebook.com/swhenkelenke/.
 Már csak azért is, mert oda gyakran rakok ki előre képeket, amiket érdemes megnézni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése