2016. július 15., péntek

Otthon születik 3. - függönyök

Az előző Home dekor haul posztban már említettem, hogy a következő lépés a függöny kell, hogy legyen! Akkor még a konyhaablakra levendulás függönyre vágytam, de azóta megváltozotak az ezzel kapcsolatos terveim. Ennek oka pedig, hogy megvásároltam a szobán lévő függönyöket! :)
Az, hogy az "átlátszós" függöny Ikeás darab kell, hogy legyen, már az első pillanatban tudtam.
Teljesen beleszerettem ebbe a vintage hanulatú darabba:


Az ára is nagyon baráti, úgyhogy meg is vettem, és kis átalakítás után fel is került az ablakra. Mivel túl széles volt, a külső oldalon vágtam belőle, az úgyse látszik a sötétítő miatt, de belül megmaradtak a hullámok. A hosszából is vissza kellett vennem, hogy csak a radiátorig érjen, utána pedig egyszerűen csak felvarrtam rá a behúzószallagot.
Az eredmény nálam ez lett:


Egyelőre még fent van az eredeti roló is a meleg miatt

Ezután nem egészen voltam biztos benne, hogy milyen sötétítő függönyt szeretnék.
Két elképzelés volt, illetve még mindig van a fejemben. Az egyik az egyszerű zsákvászon, mint a kanapén a párna huzat. A másik "vintage" hangulatú, patchwork mintás, pasztel, vagy rózsaszín és mentazöld színekben. A sorsra bíztam magamat, vagyis a függönyt, és be is jött a várakozásom, ugyanis amikor a beázás után festéket vásároltunk az Obiban, megpillantottam az utóbbi célhoz megfelelő darabot, ezt:

Érdemes az Obi textilosztályán nézelődni!

Igazán szerelem volt első látásra, mert én az a fajta vagyok lakberendezés terén, hogy kinézek valamit, hazaviszem a gondolatot, jól megrágom, mérek, képzelek, és aztán visszamegyek megvenni. Na ennél nem így volt, mászkáltam egy kicsit az üzletben, és le is vágattam a 4 métert.
Na ezután előjött a kétségbeesett, megrágós énem, hogy ugyan jól döntöttem-e. Egészen addig, amíg meg nem varrtam, fel nem tettem, és el nem telt pár nap. A végeredmény pedig ez lett:






És akkor most gondolhatnátok azt, hogy ebbe a finom, vintage hangulatú, fehér térbe kicsit vad lett, de nézzétek meg az összhangot:

Bocsi, de olyan klassz fényes a lakás, hogy teljesen kiégeti a képet
Szóval, pont olyan lett, amilyennek eredetileg terveztem (szerintem). Nézzétek meg anno a képeket, ami alapján elindultam. Fehéret akartam, egy csipetnyi pasztellal, vintage-al, mentával, rózsaszínnel. Azt hiszem jó irányba haladok. 
És ezzel kb. meg is pecsételtem a lila, levendulamintás konyhafüggöny sorsát, mert úgy érzem, az már igazán sok (vagyis inkább más) lenne ide. A maradék áttetsző függönyből varrtam meg egy darabot úgy, hogy a hullámzás lett az alja. Szerintem adta magát a lehetőség... Sajnos az még nincsen felrakva, mert B. Úr, nem hajlandó felfúrni a műanyag ablakba a vitrázs rudat. Szerinte létezik öntapadós változat is. Bár eddig azt se tudta, hogy vitrázs rúd létezik... Férfiak....

Persze azt nem garantálom hogy ez a függöny a végleges. Úgy tervezem, hogy ha jön az ősz, a tél, a borúsabb idő, átváltok majd arra a zsákvászonra, és megvarrom. Hozzá még régebben vásároltam az Ikeában egy pöttyös áttetszőt, ami olyan, mint a hóesés. :)

Lassacskán alakulgat a lakáska, ahogy látjátok. Persze még nagyon sok minden hiányzik. 
Pl. erről a képről: 

  • az asztalhoz szeretnék olyan thonett székeket, mint a fésülködőnél van. Ebből egyet már meg is vásároltam, már csak a testvérkéjét várja, hogy festés után elfoglalják a helyüket.
  • A ruhásszekrény bal oldalán még várat magára a szekrénysor következő darabja, ami üvegvitrines is lesz.
  • A polc és az állólámpa közé egy vintage keretes képfalat képzeltem el
  • De az nem készülhet el addig, amíg a kanapé felé nem találom meg a tökéletes falipolcot!
Remélem a következő posztokban ezekből is be tudtok nektek számolni!

(Na de most komolyan! Ti hallottatok öntapadós vitrázs rúdról? :D )

Hogy frissen értesüljetek az újításokról, itt tudtok követni facebookon: https://www.facebook.com/swhenkelenke/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése