2017. október 29., vasárnap

Almás öntött kifli hideg őszi napokra


Az albérletbe költözésben a legjobb dolog számomra a saját konyha volt. Egész kicsi koromtól nagyon szeretek sütni, főzni, de a kollégium vagy a szobabérlés nem igazán adott lehetőséget a kiteljesedésre. Most már a szekrényben nem csak só és bors van, és lassacskán beszerzem a legtöbb alapvető konyhafelszerelést is. Ráadásul végre van helye és értelme betárazni a családi befőttekből, gyümölcsökből és zöldségekből.

A hűvös őszi szeles napokon a bekuckózás helyett én általában a konyhában bújok el a hideg elől. Általában valami szezonális süteménnyel kísérletezek. Most éppen az öntött kiflit kívántam meg, amit régen nagyim és anyukám is csinált nekünk. Az interneten csak mákos verziókat találtam, de én tisztán emlékszem, hogy almásan is ettük. Anyukám instrukciói és az emlékeim alapján elkészítettem a saját verziómat és meglepő módon nagyon hasonlít az eredetihez. Most leírom nektek, hogyan is készítem ezentúl az almás öntött kiflit.

Alapanyagok:
-          4 kifli
-          3 alma
-          3 tojás
-          2-3 dl tej
-          cukor (én nádcukrot használtam)
-          vaníliás cukor
-          fahéj
-          szokásos csipet só

Elkészítés:
Feldaraboljuk a kifliket karikákra, a almákat pedig kis téglatestekre. Én nem kockára vágtam, mivel a kifli korongok sem lesznek igazán aprók, ne legyen túl nagy a kontraszt közöttük. A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét felverjük. Amikor már egész kemény a hab, egy kis cukrot adunk hozzá, hogy legyen egy kis íze. Ezután elkészítjük az öntetet. A tojássárgájákhoz hozzáadjuk a tejet, 2 teáskanál vaníliás cukrot, 2 teáskanál fahéjat, egy csipet sót. Összekeverjük a kiflit, az almát és az öntetet, hogy a kifli jó „szottyos” legyen. Ha kevés az öntet egy kis tejjel lehet még finomítani.
Tepsinek én tortaformát választottam. A formát kivajazzuk teljesen és beleegyengetjük a masszát. A tetejére tesszük a felvert cukros habot és egy kis fahéjjal és vaníliás cukorral hintjük meg a tetejét. 160 fokon körülbelül 15 percig – ha van lehetőség alul-felül sima sütéssel – sütjük, de érdemes figyelni rá. Ha barnul a hab, készen a sütemény.

Nálunk nagy sikere volt, ezért merem megosztani veletek a saját receptemet.



Osszátok meg velünk a saját őszi sütireceptjeiteket!



Instagram: @raviki @enkelenke

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése