2016. november 3., csütörtök

Vidd be a faleveleket a lakásba

Mutatok két ötletet, hogyan vihetitek be a színes őszi faleveleket otthonotokba.

Őszi faleveles képek:



Hozzávalók: 
  • képkeret (javaslom az Ikeás FISKBO-t, több színben is van)
  • fehér papír
  • papír ragasztó stift
  • olló
  • akril festék (én metálos fényűt használtam, de bármilyen jó lehet)
  • lapos fejű ecset
  • természetesen szép színes őszi falevelek
 Három féle faleveles képet készítettem:

1. Egy egyszerű fehér papírra felragasztottam a színes leveleket, a papír szélén túlnyúló részeket levágtam, és már mehetett is a keretbe. Érdekes módon nem barnultak meg a levelek, 1 hónap után is szép színesek, de ha bebarnultak volna is jól mutatna szerintem.

2. A maradék falevelekből kiválasztottam párat, majd a papírra fektetve, belülről kifele haladva, hirtelen mozdulattal a körvonalát festettem meg. Arra figyeljetek, hogy 1-2 cm-es vastagságú legyen a festés, mert az mutat jól! Amikor kész voltam, az üresen maradt falevél területét csupasznak láttam, ezért a levél belső erezetének kezdeményét finoman befestékeztem, és mindegyik levélfoltra rányomkodtam.

3. Az így már festékes, felhasznált leveleket már teljesen erezetén befestékeztem, és rányomdáztam a papírra. Így egy teljesen új koncepciót kaptam, és mindhárom kép különböző, de mégis összeillő lett.


Ombre faleveles gyertya tartó, asztaldísz:

Megmondom őszintén, én ezeket Mindenszentekre, a temetőbe készítettem. Személyesebbnek érzem a kézzel készített díszeket a sírra, mint a boltban vásároltakat, és amíg készítem, végig az eszembe járnak elhunyt szeretteim.

Hozzávalók:
  • befőttes üvegek
  • kétoldalú ragasztószalag
  • akril festék
  • lapos fejű ecset
  • olló
  • spárga (én az őszi futó asztalterítőm rojtozásából félretett zsákvászon szálakat használtam, éljen az újrahasznosítás! :) )
  • száraz gabona, pl.búza, kukorica, de szerintem rizs is megteszi 
  • mécses
  • természetesen itt is falevelek

Ebben az esetben a levelek színe teljesen mindegy, a forma a lényeg. Többféle méretet szedtem, hogy ki tudjam választani az üveg magasságához leginkább passzolót. Ha megvan, a szárát vágjátok le, majd egy kis darab kétoldalú ragasztóval ragasszátok fel.  Ha nagyon széles a levél, könnyebben tudtok majd dolgozni, ha a két szélén van felragasztva. Fontos, hogy világos színtől haladjatok a sötétebb felé. Én a sárgával kezdtem, felülről lefelé haladva. Először a tiszta sárga színnel körbefestettem az üveg nyakát, majd mindig egy nagyon kis csepp pirosat tettem a festékpaca szélére (ezáltal tudjátok szabályozni, hogy mennyit kevertek bele).
A levelek szélénél óvatosan, belülről kifelé haladó ecsetvonással festettem, majd szépen körbe haladtam. Ha aláfolyik, még nedvesen egy zsepi darabbal le lehet törölni, és újra próbálkozni. Így haladtam szépen körbe, úgy, hogy a legalsó szín már a tiszta piros legyen.


1-2 óra alatt meg is száradt, és a nyakára köthettem a spárgákat. Ha szükséges, ezt egy csepp ragasztópisztollyal tudjátok rögzíteni. A levelet, és a kétoldalú ragasztó maradékát leszedtem, ahol aláfolyt a festék még körömmel tudtam korrigálni.
Megtöltöttem a gabonával, majd beleállítottam mécsest.

Kukoricával töltött a napfényben
Búzával töltött

Nektek melyik tetszik jobban?

Gyarapítsátok facebook közösségemet itt: https://www.facebook.com/swhenkelenke

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése