2016. szeptember 7., szerda

Szemmaszk készítése



A nyári, fesztiválozós túlélő neszeszeremben a füldugó után nekem a legfontosabb tartozék a szemmaszk volt. Nem tudom ki hogy van vele, de én csak csendben, és sötétben tudok aludni, és ezt a "luxust" puritán, sátorozós körülmények között  sem adom fel. 
Még anno, 1000 éve rendeltem magamnak egyet az Avonból, ami azóta is jó szolgálatot tesz, bár eléggé leharcolt már. Anno fehér nyomott mintáját az első mosás lehozta, és a gumija is elengedett. A múltkor, mikor a nagyszüleim vendégségben voltak nálam, pont ki volt téve az asztalra, mivel amíg még nem volt sötétítő függönyöm, jobb híján otthon is bevetettem.
A nagyim meg is jegyezte, hogy milyen jó lenne neki is ilyen, én meg mondtam, hogy rendelek neki e-bayről, mert már nézegettem én is az utódját.
Miután elmentek jutott csak eszembe, hogy igazából pikk-pakk meg is varrhatnám, és egyedi ajándék lehetne belőle.
Most szeretném megmutatni Nektek, hogyan is készítettem el, hátha valaki más is kedvet kapna hozzá: 


Hozzávalók:

  • textil az elejének
  • textil a hátuljának, de lehet ugyan abból az anyagból
  • vatelin, vagy vetex
  • cérna
  • olló
  • egy régi szemmaszk mintának, de szerintem magadnak is meg tudod rajzolni egy sima szemüveg méretaránya alapján
  • varrógép vagy tű (szerintem ez kézzel is összehozható)
     


Első lépésként, én fogtam a régi Avonosomat, és egy méretarányos papírra körberajzoltam. Felhívnám a figyelmet, hogy a képen látottaknál 2x annyit hagyjatok rá, mert kipróbáltam, és így kicsi lesz. (Most van egy kb. babára való szemmaszkom is, ha valakinek kell! :D )
Ha nincs minta, akkor szerintem rajzoljatok egy alapot, amekkorára szeretnétek, és az alapján rajzoljatok egy sablont is a ráhagyással.






Miután mindent körbevágtam, a varrásnál ez lesz a sorrend!





Először külön felvarrtam a gumit. Mivel a belső textilnek mindkét oldala egyforma volt nálam, így mindegy melyik oldalra, de ha nektek színes, akkor a következő képen megláthatjátok, hogy hogyan kellene.

Szóval ez lesz a végső sorrend az összevarrásnál. (Alul látszik a vatelin is!) A guminak így kell fent lennie, és hogy nehogy belevarrjak, gombostűkkel rögzítettem középen.
Ezután jöhet a körbevarrás, amiről sajnos nem készítettem képet, de a lényeg, hogy felül hagyjatok ki egy kb. 5 cm-es rést, ahol majd kifordítjátok. Kifordítás előtt vágjátok le a felesleges anyagot a széléről, és érdemes a hajlásoknál a varrásig merőlegesen bevagdosni az anyagot, hogy szépen kiforduljon.
Ha kifordítottad, és szép, akkor kézzel összeöltheted a tetejét. Ha nem annyira szép, visszafordíthatod és tudod még korrigálni. :)





És íme az eredmény!
Miután kifordítottam, kb 7 mm szélességben körbeszegtem, hogy legyen "kerete".
Kicsit szoros lett a gumi, úgyhogy erre figyeljetek oda! Én pár napig a vasalódeszkára húzva tágítottam, hogy jobb legyen.







Aki mégse érzi magában a csít, annak mutatok néhány olcsó, e-bayes verziót is:








Akit pedig mégis a varrás érdekel, annak ajánlom egy előző cikkemet, amiben egy egyszerű neszeszert mutattam meg lépésről, lépésre.

Kövessetek facebookon itt, a friss ötletekért, és cikkekért: https://www.facebook.com/swhenkelenke/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése