2016. február 15., hétfő

Ajándékötletek lakásavatóra

Ahogy az ember idősödik, egyre gyakrabban ütközik abba a problémába, hogy mit vigyen a barátjának/rokonának lakásavatójára.
A kézenfekvő, standard ajándék, amit az ember kínjában vásárol az üveg ital/ doboz bonbon, bár ennél sablonosabb dolgot szerintem nem is lehet kitalálni.
Most mutatok pár ötletet, amivel meglephetitek a szeretteiteket ezen alkalomból.





 Ha egy pár összeköltözéséről van szó, az első dolog ami eszembe jutott, az a házikós kulcstartó. Az alábbi egy fából készült darab.
Ezt éppen a Pinteresten pillantottam meg, de egy ügyes kezű férfiemberrel és dekorfűrésszel ellátott háztartásban is legyártható szerintem.












 Aki az egyszerűbb végét szereti megfogni a dolgoknak, annak ajánlom ezt, melyet E-bayen találtam. Előnye, hogy kreatív, de költségkímélő, és adhatsz mellé egy üveg italt, hátránya, hogy előre meg kell vásárolni, mert a szállításra 3-4 hétre biztosan számítani kell.
Viszont, aki gondolja, előre betárazhat belőle pár darabot, a hirtelen jövő eseményekre.


 A lakásillatosító is jó ajándék lehet, feltéve, ha ismerjük a megajándékozandó személy illat ízlését. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy mondjuk egy levendula illatú szettől falra mászik szegény, esetleg több méter mélyre ássa el a kertben, mert annyira utálja. Külcsínyben mindenképpen valami letisztultat javasolnék, mint például az áttetsző, egyszerű formájú üveg.
Ilyesmi fellelhető például a Tescoban, kb 1100 Ft-os áron.


Egy egyszerű ajtódísz is megfelelő lehet. A képen láthatót itt találtam, de sok féle, évszaknak megfelelő található pl. a Kik-ben is.











Egy kedves Home feliratú táblával is biztosan örömet lehet szerezni. A képen látható egy vintage hangulatú darab, de találhatunk fából készültet a Jysk-ben, vagy a Mömax-ban is.
Hasonlóan jó ötlet egy olyan táblasorozat, amit az előző posztomban láthattatok.





Ha már lakásavató, akkor tételezzük fel, hogy egy párról, egy újonnan megalakuló családról van szó. Jó ötlet lehet ez a DIY könyv, amit a megajándékozónak kell feltöltenie családi élményekkel, képekkel, emlékekkel, családtagokkal.
Én a Tescoban vásároltam ilyesmit, de szerintem bármelyik könyvesboltban megtalálható, vagy esetleg megrendelhető a bookline-ról.


Jó... lehet, hogy a növény is a standard lakásavató ajándékok közé tartozik, de én akkor is ajánlanám. Feltéve, ha a leendő gazdája képes róla gondoskodni. Ezt a fajtát 395 Ft-ért szerezhetjük be az Ikeá-ból. Javasolnék hozzá még egy egyszerű, semleges színű kaspót, és már indulhatunk is.
Esetleg DIY darab lehet, ha egy cserép földbe te ülteted el a magokat, és az új lakástulajdonosnak locsolgatnia kell, hogy kibújjon.
Mostanában ilyen locsolgatós szettet lehetett venni a Kik-ben.





A személyes kedvenc ötletem a vicces (vagy nem vicces) lábtörlő. Sok féle közül válogathattok a Tréfagyár oldaláról, de egyedi feliratot is elkészítenek. Én már teszteltem, és nagyon elégedettek voltunk, a megajándékozott féllel együtt! :)




És végül (de nem utolsó sorban), biztos vagyok benne, hogy minden lakásban szükség van egy jó kis WC kefére. Ebből egy fehéret javaslok, amit kedvetekre dekorálhattok. Az Ikeá-ban 250 Ft-ért kap. Itt a lényeg az egyedivé tevésen és az átadás hangsúlyán van! :)
Vicces emlék lehet belőle, ha az ember nem használja "el"! :)







Javaslom, hogy mielőtt ajándékot választotok, gondoljátok át, hogy ismeritek-e az illetőt, valamint a stílusát, ízlését, láttátok-e már a lakás berendezését, és ezek alapján válasszatok.
Persze itt most adtam tippeket azoknak is, akik "idegenbe" mennek.

Már követhettek facebookon is ITT.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése