2016. január 20., szerda

Neszeszer

Az alábbi neszeszer szabásmintáját a Kreatívötlet oldaláról csentem el, és ajándéknak készítettem el.
A továbbiakban láthatjátok, hogy én hogyan készítettem.




Hozzávalók:

- 1 db 18 cm (vagy bármilyen) méretű cipzár
- a cipzár méretéhez + 4 cm széles anyag, a mélysége tetszés szerinti. Ez a + 4 cm általában maga a cipzár szélessége mindenestül.
- ugyanekkora vatelin, hogy merevvé, és puhává tegye, de használható más merevítő anyag is
- ugyanekkora bélésanyag
- cérna





Ezen a képen láthatjátok, hogy milyen sorrendben és oldalon fogjuk felvarrni a rétegeket.








Én először a külső borítást és a cipzárt varrtam fel, aztán külön a bélést, de aki ügyes, az varrhatja egyszerre is.






A belső réteget együtt kezeltem a bélés anyaggal, majd miután felvarrtam a cipzárra, belülről leszegtem (csak a bélésoldalt), mert különben a a cipzár mindig bekapja majd a bélésanyagot.
Ezt a képen látjátok a fehér bélésen.





Miután minden fel van varrva a cipzárra, körbeszegem fonákján az egészet, kivéve a bélés alján egy kis lyukat, ahol majd kifordítjuk.
Fontos, hogy mielőtt körbeszegitek, húzzátok ki a cipzárt a kifordításhoz!
És figyeljetek oda a két szélén, , nehogy a fém részek eltörjék a tűt, sajnos én most így jártam...







Miután megvan, behajtottam minden csücskét, és levarrtam, ezáltal lesz majd a neszeszernek egy kis talpa. Kb. 4 cm-t varrtam le, és a vatelin oldalon le is vágtam a levarrt rész alatt.







Így fog kinézni.
Ezután kifordítjuk, és ha látunk még rajta korrigálni valót, visszafordítva javíthatjuk.

És íme az eredmény, egy csinos kis neszeszer:




Ezt pedig talpvarrás nélkül készítettem korábban:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése