2017. március 15., szerda

Párkánykiskert

Amikor a lakásokat nézegettem, nagy vágyam volt egy olyan, aminek legalább egy pici erkélye van, amin megvalósíthatom kertészkedő vágyaimat. Ez az álom sajnos nem jött össze, viszont egy kis trükkel mégis úgy érezhetem, a lakásomnak saját zöld területe van, mégpedig az ablakpárkányon. Sokáig gondolkodtam rajta, hogy hogy is lehetne ezt megvalósítani, mivel a 4. emeleten nem éreztem valami biztonságosnak a többi lakó felé nézve, ha csak úgy a vakvilágba mindenfélét kipakolok erre a vékony kis területre. Sokáig böngésztem a neten, bújtam a barkácsáruházak és a különféle kertészüzletek honlapját, de nem találtam valódi megoldást a problémára. Nem is értem, hogy miért.... Ekkor jött az ötlet, hogy egy egyszerű kerti ágyásszegéllyel könnyedén saját kis "ágyásom" lehetne az ablakban. A Praktikerben (az Obival ne is próbálkozzatok, nincs!) találtam 15 cm magasat, ami pont elegendő arra, hogy megfelelően óvja a cserepeket, kaspókat. A konyhaablakba elegendő volt egy tekercs, viszont a szoba duplaablakába már kettőt kellett összekötni. Ez nem jelentett problémát, mivel a szegély falecei dróttal vannak összeerősítve, így a két végét simán csak összetekergettük, és már meg is volt hosszabbítva a megfelelő méretre. A felesleget egy drótvágóval le tudtuk vágni. Egy egyszerű tipli-csavar kombóval B. rögzítette nekem az ablakkerethez és voilá...:)




 Már csak a beültetés következett/következik. Mivel még március "idusán" járunk, csak elkezdtem az ültetgetést, de majd a facebookon tájékoztatlak benneteket az eseményekről. Úgy tervezem, hogy a konyhaablakban lesz a "konyhakert", a szobaablakban pedig a "virágoskert" + egy-két fűszernövény, ami a konyhában nem fért el. A területek egyelőre feltöltés alatt állnak, a konyhaablakban egész télen kint volt a mentám, ami jól bírja a zord időt (nem mellesleg az ágyásszegély a fagyok ellen is védelmet nyújt), ami már elkezdte új hajtásait bújtatni, mellette pedig már helyet foglalt új szerzeményem, az újhagyma. A mediterrán fűszernövények jelenleg a benti párkányon várják a jobb időt, hogy végre kikerülhessenek melléjük. A szobaablakban egyelőre 4 árvácska forgatja virágfejét a napsugarak felé, de a későbbiekben mindenféle szép virággal fogok próbálkozni melléjük. Mutatom majd mire jutottam velük.

Az oregánó és a petrezselyem várakozó állásban még idebent

Ők már kint várják a jobb időt


Aki kedvet érez, javaslom látogasson meg egy Kik-et, ami tele van előre összekészített növénnyel, amit te nevelgethetsz, mindenféle cuki kertészfelszereléssel, és ezzel a szuper "feliratozóval" amivel meg tudod jelölni, hogy melyik cserépben milyen növények várhatóak.

Aki készített otthon kiskertet, nyugodtan küldje el nekem facebookon itt: https://www.facebook.com/enkelenke/ nagyon várom, hátha tudunk még egymásnak ötleteket adni! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése