2016. október 24., hétfő

Antik képkeretek

Korábban is nagyon tetszett, és igazán családias, otthonos hangulatúnak találom otthonunkban egy képfal elkészítését. Úgy gondolom, hogy a nagymama stílusban polcra kitett fotók kora lejárt, és sokkal stílusosabb, ha egy csokorba szedve, a lakás egy pontján kiemelten kapnak helyet a számunkra fontosabb családi fényképek és emlékek.
Mint sok esetben, most is egy Pinterestes kép inspirált, mégpedig ez:


Nagyon tetszik, ez a színkombináció is, de mivel az én lakásomban a whitehome és vintage stílus az irányadó, természetesen a képfalamat is ilyen stílusban képzeltem el.
Még mielőtt megvettem volna kis otthonomat, a Pepcoban találtam nagyon kedvező áron ilyen stílusú fehér kereteket, és mivel biztos voltam benne, hogy fel fogom használni, vettem is belőle hármat. (Bocsi, erről nem készítettem képet most.)
Ezt kiegészítve gondoltam, hogy felkereshetnék bolhapiacokat régi, igazi vintage kincsek után kutatva. Így jutottam el a XVII. kerületben lévő Bakancsos úti piacra.
Nagyon sok minden volt, de az igazán különleges, régi daraboknak meg is kérik az árát. Végül sikerült találnom hármat 500 Ft/db áron.


Ha ilyesmire adjátok a fejetek, figyeljetek arra, hogy az üveg is meg legyen a kerethez, és hátlapja is legyen. Én sajnos valahogy nem is figyeltem erre, és csak a véletlennek, (illetve az eladónak) köszönhető, hogy volt üvegem is, és kettőnek hátlapja is.
Mondhatnátok, hogy így is szépek, és igazatok is lenne, de én fehér keretek szerettem volna, ezért átalakítottam őket a saját elképzelésem szerint.

Antik keretek festéséhez szükségetek lesz:


  • képkeretekre
  • üvegtisztítóra
  • egy rongyra
  • akril festékre (ajánlom a Kik-et beszerzési helynek, ahol egy 75 ml-es tubus csak 290 Ft)
  • ecsetre
  • késre
  • újságpapírra

Az újságpapírt terítsétek le, hogy ne legyen semmi koszos, vagy festékes. Az első tennivaló, hogy alaposan tisztítsátok le a kereteket, és az üveget. Van olyan régi keret amiből kivehető az üveg és a hátlap, és van amiből nem, eszerint a lehető legjobban szedjétek szét a kereteket. Ehhez segítségetekre lehet egy kés, de legyetek nagyon óvatosak!
Amelyikből nem jött ki az üveg, maszkolószalaggal ragasszátok körbe, hogy ne legyen festékes.


Ha ezzel megvagytok, kezdődhet a festés. Én egy masszívabb szőrű, lapos esetet ajánlok hozzá, mert ami a fenti képen van az sajnos nekem nem igazán vált be. Egy kemény szőrű ecsettel akár meg tudjátok azt is csinálni, hogy a faragott minta felületén, hirtelen mozdulatokkal, kevés festékkel dolgoztok, hogy a mélyedésekbe ne jusson festék. Ezáltal egy más fajta, de nagyon érdekes végeredményt lehet kapni.
Nekem három réteg kellett a fehérből, hogy teljesen fedjen.
A rétegek között egy napot hagytam száradni, majd lehúztam a maszkolószalagot, még egyszer megtisztítottam az üvegeket, és beletettem a képeket.

Az eredményem ez lett:


Sajnos a kép nem adja vissza, de szépen kijönnek így is a faragott minták, és nagyon jól mutatnak együtt a Pepcos, cirádásabb keretekkel. 
Amelyik képnek nem volt hátlapja, a fotót maszkolószalaggal rögzítettem a kerethez.
A falra került végeredményről később fogok képet prezentálni, mert még szeretném kiegészíteni a gyűjteményt. Egyébként vintage tílusú kereteket találtok az Ikeában is pl. ITT és ITT viszonylag jó áron, de én 100 Ft-os boltban is láttam oválisat, amivel ki is fog még egészülni a csapat.

Ha kedvet kaptatok régi képkeretek felújításához küldjétek el nekem facebookon ide: https://www.facebook.com/swhenkelenke/

Jó munkát! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése